Skupina komunistov, ktorá sa stretla vo Zvolene v roku 2022 a zhodla sa na potrebe prinavrátenia komunistickému hnutiu na Slovensku revolučný charakter, chápe nutnosť predčasných parlamentných volieb nie len ako výsledok zlyhania poslednej politickej garnitúry vedenej I. Matovičom a Z. Čaputovou, ale aj ako výsledok zlyhania buržoázneho systému, ktorý sa u nás buduje už viac ako 30 rokov.
Buržoázny systém dnes u nás zlyháva predovšetkým v ekonomicko-sociálnej sfére, kde realizácia jeho princípov súkromného vlastníctva výrobných prostriedkov spolu s princípom voľného trhu vedie ako k relatívnemu, tak aj absolútnemu zbedačovaniu širokých más pracujúcich a spolu s tým aj k úpadku zdravotníctva, školstva, kultúry a sociálneho systému.
Nastolený buržoázny systém zlyháva aj v politickej sfére. Pri svojej reštaurácii v 89 sľuboval, „prinavrátiť moc do rúk ľudu“ a dnes vidíme, že moc majú v rukách politické strany, bez masovej členskej základe a tým aj bez reálneho spojenia so záujmami širokých pracujúcich más. Na druhej strane sú však strany prostredníctvom svojich sponzorov pevne spojené so záujmami buržoázie, ktorej záujmy vo svojej politike aj presadzujú. Volebný systém nahradil v Ústave avizovanú vládu vôle občanov, vládou vôle buržoáznych politických strán, ktoré sú politickým nástrojom vlády kapitálu nad pracujúcimi občanmi.
Reštaurovaný buržoázny systém zlyhal aj v otázke presadzovania mieru a všestrannej spolupráce všetkých európskych krajín. „Naši“ politickí predstavitelia, svojou jednoznačnou podporou agresívnej politiky amerického imperializmu, ktorý sa po páde socialistického bloku rozhodol nastoliť svoju svetovládu, prispeli k vojnovému konfliktu na Ukrajine. Ukrajina je v tomto konflikte len vojenským nástrojom realizácie záujmov USA a NATO, ktoré sú ochotné bojovať s Ruskom až do „posledného Ukrajinca“.
Naša buržoázna partokracia dlhodobo odmietala vidieť dôsledky agresívnej politiky USA, NATO a EÚ voči Rusku. Keď táto agresívna politika vyústila do vojnového konfliktu na Ukrajine, tak naši politickí predstavitelia na čele s I. Matovičom a Z. Čaputovou namiesto kritického prehodnotenia podpory agresívnej pro-atlantickej politiky, nastúpili cestu aktívnej vojenskej podpory záujmov USA proti Rusku a tým nás vystavili priamej hrozbe zatiahnutia do vojnového konfliktu.
Vojnový konflikt na Ukrajine, spolu s našou jednostrannou politicko-ekonomickou a vojenskou podporou záujmov USA a NATO ohrozujú nie len mierový život našej spoločnosti, ale v dôsledku ekonomických sankcií, nezákonne uvalených na Ruskú federáciu, sa pre drahú energiu dostáva do krízy nie len náš priemysel, ale aj sociálna úroveň života občanov.
Negatívne dôsledky dlhodobej vlády kapitálu nad našou spoločnosťou sú dnes natoľko očividné, že už aj časť buržoáznych strán sa k sociálno-ekonomickým a politickým dôsledkom svojej predchádzajúcej politiky musí v záujme uchovania svojho vplyvu medzi občanmi postaviť kriticky. Tu je príčina toho, že buržoázne strany orientované viac sociálne a národne volajú dnes po obnove suverenity Slovenska, odmietajú sa podieľať na prehlbovaní vojenského konfliktu na Ukrajine, volajú po regulácii cenovej politiky, ktorá by mala skrotiť infláciu ožobračujúcu občanov a ďalších opatreniach štátu, zameraných na zmiernenie sociálnych dopadov buržoáznej ekonomiky na občanov.
Pri pohľade na politické strany, ktoré sa uchádzajú o mandát občanov a ktoré majú podľa predbežných prieskumov šancu sa dostať do parlamentu je jasné, že zásadnejší obrat v doterajšej politike podpory bohatých, USA, NATO a EÚ očakávať nemožno.
Buď sa dostanú k moci politické strany, ktorých cieľom je naďalej podporovať naše nerovnoprávne spojenectvo s USA a NATO, vydávať ešte viac prostriedkov na zbrojenie, podporovať vstup Ukrajiny do NATO a prehlbovať našu účasť v EÚ, spojenú s posilňovaním koloniálneho charakteru Slovenska. Je to politika, ktorá nevyhnutne smeruje k prehlbovaniu sociálno-ekonomických, politických a kultúrnych rozporov v slovenskej spoločnosti, ako aj k otvorenému vojnovému konfliktu medzi NATO a Ruskou federáciou.
Alebo sa k moci dostanú buržoázne, sociálno-demokratické a národne orientované politické strany, ktoré môžu svojou politikou zmierniť alebo za určitých podmienok aj zastaviť nárast niektorých negatívnych tendencií v našej spoločnosti. Ale v žiadnom prípade ich nebudú schopné zmeniť podstatným spôsobom, pretože rovnako ako prvý blok politických strán, aj „sociálne a pronárodné“ sily sa pohybujú len v rámci rôzne modifikovaných princípov buržoáznej spoločnosti.
Našu osobitnú pozornosť si zasluhuje Komunistická strana Slovenska, ktorá do poslednej chvíle viedla rozhovory so stranou SNS o účasti jej predstaviteľov na kandidátke SNS. Rozhovory sa nakoniec skončili neúspešne a KSS sa rozhodla ísť do volieb samostatne.
„Komunisti 2022“ majú kritický vzťah ku KSS najmä preto, že svojim programom a politikou opustila revolučnú ideu budovania komunistickej spoločnosti rovnako ako bývala KSČ a vydala sa na cestu, ktorá je veľmi blízka politike sociálnej demokracie. Avšak v dnešnej spoločensko-politickej situácii vystupujú do popredia jej ciele, ktoré sú jednoznačne zamerané na podporu pracujúcich na Slovensku a nie boháčov, sú zamerané proti hegemonistickej politike USA, proti vojenskej podpore Ukrajiny, severoatlantickej aliancii ako aj proti koloniálnej politike EÚ. Ciele KSS v porovnaní s ostatnými stranami, ktoré sa považujú za ľavicové a sociálne orientované sú jednoznačne ľavicovejšie a sociálnejšie ako ciele ostatných strán uchádzajúcich sa o hlas voličov v predčasných parlamentných voľbách. Navyše na rozdiel od strán Smeru, či SNS a ďalších, nemá KSS politický podiel na 30 ročnej politicko-ekonomickej a sociálnej situácii Slovenska.
Preto „Komunisti 2022“, napriek svojmu kritickému postoju ku KSS ju v nadchádzajúcich voľbách svojimi hlasmi podporia a obracajú sa aj na všetkých ľavicovo orientovaných voličov, aby zvážili, či nedať svoj hlas vo voľbách KSS. Jej účasť v parlamente by mohla výrazným spôsobom posilniť protivojnové, pronárodné a prosociálne tendencie v politike parlamentu.
KOMUNISTI 2022
Budujte s nami!
Podporte Iskru dobrovoľnou systematickou alebo jednorazovou finančnou
pomocou. Na výške Vašej pomoci nezáleží. Podporte nás TU
slova pravdive od A po Z…
Pravda to je! Ale…
Potrebný článok. Pretože dosť ľudí ani netuší, alebo nie sú si istí, či KSS vôbec ide do volieb. Pretože nejakú aktivitu nevidieť.
…
A je to dobré pripomenutie pre tých, ktorí nechcú voliť Smer a preto nechcú ísť voliť, že je tu možnosť dať hlas KSS.. Nech sa úplne nevytrati z politickeho života, je potrebné udržiavať komunistické idey pri živote.
..tak tak .. udržiavať ohne pionierskych vatier a kuť pikle !
Tatko asi večer oslavoval, tak podpichuje☺️
Komunisti nepotrebujú dnes kút pikle, , niet čo skryvat.spoločenská objednávka je na ich strane. Len ju treba dokázať čítať, kam aktuálne smeruje spoločenský vývoj a otvorené, priamo prezentovat.
.. nie nie, kdeže! Nepodpichujem ani náhodou!
Len nezdieľam Vaše presvedčenie o spoločenskej objednávke.. spoločnosť je vymletá propagandou, že ani najdokonalejšie čítanie a najotvorenejšia prezentácia by ňou nepohli ďalšie desaťročia..
Preto to, čo opakovane píšem, myslím úplne vážne. Preto som s Vašim príspevkom súhlasil. Treba udržiavať komunistické myšlienky pri živote a .. a tí najnedočkavejší možno .. môžu skúšať kuť.. Nech sa vytríbia! Mať poruke dobrých kováčov, keď raz bude treba, nemusí byť na zahodenie.
Ale k čomu by Vám, preboha, bol dnes kováč ?!!
😀
Z tohto článku vanie nevyvetraná skriňa 80tych rokov, keď ešte bol socializmus a ideológovia KSS si mohli teoreticky pošpásovať s heslami a pojmami roku 1917. Žiaľ aj to tak dopadlo v 1989, keď drvivá väčšina občanov ČSSR ani len netušila ( a nevedeli to ani členovia KS, ktorých bolo jó krásnych milión a pol!), že sú manipulovaní a klamaní.
Lebo v 1989 slovo „buržoázia“ prilepili generálnym riaditeľom podnikov, slovo „triedny boj“ vyhodili zo slovníka, lebo sme sa všetci objímali pri hesle „viac demokracie“, viac slobody.
Komunisti všetkých smerov a skupiniek stratili kontakt s realitou. Asi najsilnejšie sa k realite vyjadruje Artur Bekmatov o vykorisťovaných zamestnancoch súkromných zahraničných firiem, a to on je na 150.mieste kandidátky SmeruSSD.
Iné veci dnes trápia Slovákov – nízke dôchodky, mizerné platy, umelo zavedená inflácia a vysoké ceny všetkého, teraz už bezpečnostná situácia – komunistov netrápia tisícky nelegálnych migrantov potulujúcich sa Slovenskom? Sú to „súdruhovia z iných kapitalizmov“?Uplatniť či neuplatniť tu „proletársky internacionalizmus?“ súdruhovia?
Ktorá pekná deva pôjde ponúknuť bryndzu a chlieb švárnym mládencom utekajúcim od vojny z mesta Aleppo, narodeným 1.januára vždy iného roka?
Prvý mŕtvy Slovák zabitý pri handrkovaní o špajzové zásoby za svojim domom, to bude ten výstrel z Aurory – a potom to vyhrá Kotleba, lebo on hovoril, čo prinesie ilegálna imigrácia.
Peter, aj ja som sa chystal k tomu napísať niečo podobné. Ja osobne by som v článku použil tiež iný slovník. Ako som už písal, ocitli sme sa za hranicami triednej formácie a tomu treba prispôsobiť aj slovník, program.
Lenže nie v duchu kapitalistickej propagangy, ktorú tu akosi prezentujem. Nie v duchu návratov do minulosti, ale prekročiť nový dejinný horizont.
Ja som sa v roku 1989 určite neobjimal pri heslách slobody a demokracie, tak nepíš o všetkých. Až taký hlupák nie som.
Priznám sa, zvyšku nerozumiem. Kto akože bol manipulované? To akože v socializme, či kde?
Nuž, povedal by som, že toto je od Teba pokus o manipulácii.
Jeden zo základných problémov komunistického hnutia vidím v strate dejinnej orientácie a tým neschopnosti predostrieť verejnosti program zodpovedajúci spoločenskej objednávke, aktuálnej spoločenskej potreby. Čím neplní svoju funkciu a preto sa ocitlo mimo záujmu.
…
Úlohy pred avantgardu stavia charakter epochy a ten nie je možné pochopiť bez vedou podloženou filozofiou dejín. Pre KS túto funkciu plní marxizmus.
A tu po r. 1989 nastal problém. Značná časť nielen občanov, ale aj lavice odmietla marxizmus ako nepoužiteľný. A zároveň 99 percent tých, ktorí sa hlásia k marxizmu, začali používať jeho západnú, subjektivnu, moralizujucu verziu. Indeterministicku verziu, nie jeho vedeckú deterministicku. Ak sa opýtate aj Ľubiša Blahu ako marxistu, aj on sa prihlási k jeho indeterministicku verziu. Ktorá do určitej miery sa prelína s tzv. neomarxmom, ktorý je oprávnené kritizovaný.
…
Subjektívny marxizmus kritizuje, moralizuje, pouca, vyžaduje od ľudí a krajín prijatie určitých pravidiel, hoci je to mimo ich sociálnom.ekonomickej úrovne. Tato snaha natlačiť rovnaké pravidlá všetkým stojí aj za odmietaním Číny európskymi ľavičiari.
…
Marxisticky determinizmus vychádza z podmienenosti vývoja spoločnosti vývojom vyrobnotechnologicka základné. Nie fatálne, osudovo, podmieňujúc jeho základnú líniu. Na tomto základe bolo formulované aj materialistickej chápanie dejín ako striedanie SEF.
Komunisti veľký účinok moralizovanim, ako sú ľudia vykorisťovaní a chudobní,nedosiahnu. Ľudia si síce pofrflu, ale jesť majú čo, oblečenia habadej, aj s bývaním sa nejako pretlačí, majú mobil, internet, auto za 300 euro.
…
Potrebujeme viac popracovať s faktami, číslami.
1.Ukazat, že každá nová epocha a s ňou spojená spoločenská forma priniesla 8_nasobne zvysenie ekonomickej úrovne,teda aj blahobytu, slobôd a ľudských práv.
Kapitalistická (1368-1928) oproti nevolnickej (3122pnl-1368), socialistická (1928-1998) oproti kapitalistickej. Ak by nebola zadržiavaná globálna epocha, priniesla by tiež 8-nasobne po dokončení 512-nasobne.
Kazda epocha si vyžaduje určitú sociálno-ekonomicku štruktúru, výrobné a sociálne vzťahy, pravidlá, riadenie.
To stojí za gigantickym rastom Číny.
A úpadkom Európy. Po r. 1989 Európa upustila od socialistickej orientácie, tuho upevňuje kapitalizmus, čím ubrala z priestoru pre rast a čaká ju pomaly úpadok.
2.Vysvetlit, že ľudia majú právo zvoliť si určitú cestu a spoločenskú formu. Lenze treba dobre ovládať, s akou ekonomickou úrovňou, blahobytom, slobodami je daná forma spojená. Každému poskytnúť slobodu výberu, ale aj poznanie, s čím je daná cesta spojená. Ak si vyberiem cestu národnej nezávislosti, suverenity žiaden integračný spolok, musím si byť vedomý aj obmedzení. Briti to pomaly začínajú chápať, dnes by už tú cestu nevolili, keby poznali dôsledky.
3.Nemozno kombinovať ekonomický rast s konzervativizmom. Vo všeobecnosti je ekonomický rast nekonečný, ale pre konečnú formu konečný. Ak požadujem nemennost formy, ako väčšina krajín EU, konzervatívci a národniari, nemôžem zároveň požadovať ekonomický rast. Pretože vznikne obrovský rozpor medzi rastúcim hospodárskym obsahom a nemennou formou, čo rozloží spoločnosť. Pozorujeme v západnom svete.
Treba teda vedieť, že si môžem vybrať aj cestu čisto národnej ekonomiky, ale potom nemôžem chcieť aj ekonomický rast. Pred pár dňami takúto čisto národnú ruskú ekonomiku požadoval filozof Dugin. Teda aj bez zahraničného obchodu.
4.Rozklad, spojený s narastajúcim rozporom obsahu a formy je spojený s faktorom nadvyfoby. Určitá spoločenská forma je schopná viazať konkrétne množstvo energie, materie a poznatkov. Viac ek. rastu znamená pre ňu problém, začne ju rozkladať. Dotýka sa to každej formy, aj socializmu, fyzikálnej, chemickej. Niekto v diskusii poznamenal, že to nemôže byť, že pre ľudí je vždy nedostatok produkcie a služieb.
Nie je to tak. Konkrétne forma, keď naplni všetky svoje diagonaly, úrovne,šuflíku, viac nedokáže. Musí sa zmeniť na novú formu, alebo prispôsobiť novej forme (socializovany kapitalizmus).
Uvediem príklad starého človeka. Pre neho sa zbytočne budú vyrábať kvantá noviniek a služieb, jeho životný program využije z toho, na rozdiel od mladého, len veľmi.malo.
Tatko, spoločenská objednavka je objektívny faktor, nezávislý od verejnej mienky a vymytych mozgov.
Vytvára ju ekonomická úroveň vývoja, ktorá si vyžaduje sebe zodpovedajúcu spol. formu, vzťahy, štruktúru,pravidlá, riadenie, aby systém pracoval efektívne.
Keď Lenina viezli Nemci do kvasiaceho Ruska, dúfali, že ho rozvrati ešte viac. Ale Lenin štúdiom marxizmu vedel, že sp. objednávkou, potrebou je socializmus, ktorý zosúladiť formu s obsahom.
…
Ekonomický vývoj za sto rokov riadne pokročil, preto spoločenskou objednávkou nemôže byť znova socializmus. To jednoducho odporuje prírodným zákonom.
Preto hovorím, že avantgardu sa bez dobrej teórie nikam nepohne. A tou teóriou určite nie je moralizujucu marxizmus.
.. poznám Vaše postoje, pán Antal.
Ale v mnohom ich nezdieľam.
Ak je spoločenská objednávka nezávislá od verejnej mienky, potom ju môže naplniť iba diktatúra.
S tou, ako takou , problém nemám.
Iba ma nepresvedčila tá čínska. I keď sa ich hegemónia javí menej krvavá, ako tá anglosaská.
Raz darmo! Chalupkov dedič volí radšej nebyť ..
😀
Asi tak. Môže síce byť menej krvavá, ale jej zovretie je oceľové. Vo vzťahu k bežnému občanovi určite. Možno aj preto je „menej krvavá“, pretože to nemá zapotreby – každý odpor je udusený už v zárodku.
Či je to tak lepšie a či tak chceme žiť, nechávam na zvážení každého.
.. ale zase som nepovedal, že tú anglosaskú akceptujem radšej. Len pre upresnenie..
Myslím, že v tej Číne je to z veľkej miery aj kultúrna záležitosť. Veľa odporu nemusí byť potláčaného jednoducho preto, lebo ani nevznikne. Podstatný je celok, nie jednotlivec. Preto, ak už ktosi zafrfle, je to rovno aspoň celý národ, a to sú friško milióny 😀 .Ale o inom som chcel..
Mňa čínsky súdruhovia zatiaľ nepresvedčili najmä ideologicky, by som povedal. Možno ich snaženie sedí do marxistických chlievikov pána Antala, ale všetky tie poskupované nehnuteľnosti, zdroje a infraštruktúra po celom svete nesedia do mojich chlievikov sedliackeho rozumu..
Priznávam však, že príliš som sa zatiaľ nezaujímal, a oni o mňa tiež dvakrát nie. Asi že tu, aj keď by sme si radi mysleli že nie, ( už ) ho.no máme..
Tatko, aby ste mohli poznať moje postoje, museli by ste poznať moju metódu analýzy. Preto ste nepochopili ani problém spoločenskej objednávky.
Pre jej pochopenie uvediem príklad. Po veľkej kríze feudalizmu koncom 14. st. ľudia hladali smer, ktorým sa vybrať. Hnutie renesancie hľadalo návrat k osvedčenemu vyspelému antickemu systému, hlavne blahobytnej Rímskej ríši. To sa javilo verejnej mienke a subjektívne mu želania ludi ako najlepšie riešenie.
Lenže výroba a technológie ako objektívny faktor si vyžadovali zavedenie kapitalistickej formy. To bola tá spoločenská objednávka, ktorá , ako vidíme sa zákonite presadila bez ohľadu na pokus o renesanciu a želania ludi.
…
Určite, ak sú postoje ľudí a spoločenská mienka v rozpore, presadí sa diktatúrou.
Ak ľudia nie sú hlupáci a pracujú v súlade s dejinnou tendenciou, veľké zmeny prebehnú hladko.
Nemôžem si pomôcť, ale Europania vo svojej prvobytnej slobodomyselnosti presadzujú renesanciu minulosti, svoje subjektívne hodnoty proti dejinnej zákonitosti, proti prírode, proti vede.
Najhorsie, že tu proti sebe bojujú fanúšikovia rôznych hodnot, bez nejakého racionálneho zdôvodnenia.
Číňania majú celistvejsi pohlad na svet, chápu človeka, prírodu a vesmír v jednote, preto konajú viac v súlade s dejinnou potrebou.
Určite, anarchistovi sa to môže javiť ako oceľové zovretie, pretože za Cinou stoja vesmírne sily, pretože koná v súlade s nimi.
K Číne, otázke slobody.
Hegel napísal, že sloboda je poznana nutnosť. Teda poznanie zákonov, princípov fungovania tohto sveta a využívanie ich vo svoj prospech.
.,.
Anarchisti sú opačného názoru. Ale ako som zažil ja, ich chápanie slobody sa môže bez dohodnutých pravidiel, organizácie rýchlo zmeniť na diktatúru.
Poznal som chlapcov z komunity na Zajezovej. Radi usporadúvali kurzy vytvárania komunít. Raz sme sedeli v Sade Janka Kráľa v Kruhu a jeden z nováčikov vyrukoval s témou Poďme sa baviť o zle ateizmu. A každý sa musí povinne k téme vyjadriť. Odmietol som, že sa mi k tomu nechce vyjadrovať. A vraj musím a musím, inak dom pokazil vytváranie komunity.
Potom som hovoril Robí. Vy vlastne nazeniete ľudí do jedného kotla a potom ich tam dusite. Nečudo, že zo Zajezovej odišli aj niektorí zakladatelia, pretože to je skôr vytváranie sekty a tá neznesie viac silných osobností.
Hovorím mu, prečo ste na Zajezovej nevytvorili viac spolupracujúcich komunít, aby sa v nich našli rôznorodi ľudia, nehádali ľudí do jedného kotla z preto nemuseli viacerí od vás utekať. Že oni nie sú stroj na vytváranie komunit.
…
Nuž asi takto vyzerá prvobytna sloboda, odmietajú a pravidlá, inštitúcie, skúsenosti hoci len z organizovania seminárov.
V porovnaní z týmto mi pripadá Čínska spoločnosť ako veľký skok dopredu.
.. dobre teda, opravujem sa. Poznám Vaše názory.
Lepšie? 🙂
Mám ešte chuť prečítať veľa kníh, pán Antal. Ale neviem či sa tie, ktoré mi vysvetlia, že mám ako dejinnú nevyhnutnosť podporenú zákonmi univerza velebiť dokonalé zavŕšenie kapitalistickej globalizácie komunistickou Čínou, dostanú do užšieho výberu..
Tatko, nuž ja nedoverujem európskej lavici a dôverujem Číne. A toto stanovisko vychádza nielen z teoretickej analýzy, ale zodpovedá mu aj prax. E. lavica má minimálny vplyv.
Európska lavica, to je jeden veľký chaos v myslení a poznatkoch, pretože nevychádza z vedy, poznatkov, ale pocitov, presvedčenia, hodnôt.
Ešte som nepočul, žeby sa lavica vyslovovala proti ekonomickému a technologickému rastu, blahobytu . Lenže to nejde bez globálnej deľby práce. Tu vsak odmietate.
Neexistuje nič také ako kapitalistická globalizácia, kapitalizmus a globalizácia nemajú nič spoločné. Kap. je založený na národnom ek. priestore, záujmoch, národnej deľbe práce. Socializmus po ňom na integracnom ek. priestore a nadnárodnej deľbe práce. Globálna civilizácia na globálnom ek. priestore a deľbe práce. Kap. a globalizácia sú teda od seba vzdialené, kap. len využíval globalizáciu v imperialnom záujme. Akonáhle do tohto procesu vstúpila Čína, kap. sa sťahuje do svojich prirodzených hraníc.
Globalizácia je teda prirodzený ekonomický proces. Ak nepodporite čínsku cestu, podporíte tým americkú imperialnu cestu. Preto zásadne nedoverujem európskej lavici. Čína je nádejou, že sa prostredníctvom globálnej deľby práce, spolupráce vyhneme tretej svetovej a teda zničenia zemskej civilizácie. A Európska lavica úspešne USA v tomto smere pomáha.
…
Ak si krajiny kladú za cieľ ekonomický rast a rast blahobytu, to už nejde bez globálnej deľby práce, špecializácie, zvýšenia produktivity prace. Túto tézu by si mala lavica stokrát zopakovať.
Čínsky rast sa bez globálnej deľby práce, špecializácie a voľného obchodu začne pomaly zastavovať
Čína nevyváža vojny, ale svoju produkciu. K tomu ale potrebuje dopravnú infraštruktúru. Je jasné, prečo Čína investuje toľko do dopravnej infraštruktúry?
Zároveň, na rozdiel od Američanov, k tomu potrebuje kupyschopne, bohaté krajiny, nie rozvaliny. Budovanie infraštruktúry krajín pomáha v ich rozvoji a kúpyschopnosti.
…
Inak,Európska lavica tými návratnú, renesanciu minulosti úplne stratila kontakt s progresom. Dnes spoločenskou objednávkou už nie je globalizácia, ta je už starou samozrejmosťou. Ale Čína sa svet ďalej nebudú vedieť rast bez vytvorenia vedomostnej civilizácie, orientácie na poznanie, vzdelanie, duchovný rozvoj človeka.
.. myslím, že stačilo napísať to “ .. dôverujem Číne. “ ..
Tatko, a potom by ste mi napísali, že nestačí napísať, že dôverujem Číne, ale vyžadovali aj zdôvodnenie.
Ten slovník veru mladých nrptitiahne! Ozaj, a čo vlastne tí komunisti 2022 vlastne chcú?